Trūksta motyvacijos? Štai 30 paprastų savimotyvacijos būdų, kurie padės ją sugrąžinti [1 dalis]

Photo by Manik Rathee
Large

Po ilgos pertraukos prisėdau pavartyti senus savo užrašus. Išsitraukiau beveik šešių metų senumo sąsiuvinį, kruopščiai pripildytą citatų iš skaitytų knygų, bei tuometinių patyrimų užrašytų nuotrupų. Turbūt neveltui intuicija atvedė būtent prie šio sąsiuvinio, nes čia radau tai, ko šiuo metu labiausiai reikėjo – priminimo kaip pabudinti prisnūdusią motyvaciją. Radau net 30 išrašytų idėjų, kurių daugiausiai sukonspektuota iš Steve Chandler knygos “100 savimotyvacijos būdų”. Idėjos tikrai paprastos, bet kaip Albertas Enšteinas yra pasakęs “ Viskas turėtų būti pateikta kiek įmanoma papraščiau, bet neprasčiau nei paprastai.” Kelis būdus pradėjau taikyti iškart ir motyvacija, kur buvus kur nebuvus, sugrįžo su visu energijos antplūdžiu. Dalinuosi ir kviečiu nieko nelaukus pritaikyti nors vieną iš būdų. Nieko nedarant motyvacija savaime neužkils.

1: Praktinis pratimas vizualizacija (prireiks apie 2-5 minučių). Tai puikus indentifikacinis pratimas įsivertinti kaip jautiesi šiuo metu. Įsivaizduok save mirties patale. Kaip viskas atrodo? Kas atėjo į tavo laidotuves? Apie ką kalba atėję žmonės? Apie ką jie galvoja? Nepatingėk, skirk vizualizacijai bent kelias minutes. Pamatęs tą vaizdą paklausk savęs: “Kaip stipriai bijau mirti? Ar labai ar tik truputį, o gal visai nebijau?”. Jei jauti, kad labai bijai mirti, baiminiesi būti nenugyvenęs savo tikrojo gyvenimo. Žmonės gyvenantys visavertį gyvenimą nebijo mirties. Nuolat klausk savęs: “Kas mane daro laimingą?” Niekada nenustok klausti. Tik klausimas, kurį sau užduodame daug kartų, duos teisingą atsakymą.

2: Visada turėk viziją, ko nori pasiekti gyvenime. Kurk savo viziją. Motyvuojant save svarbiausia yra turėti kažką dėl ko verta pabusti anksti ryte, kažką ką esi sumanęs iškrėsti savo gyvenime. Troškimas gyventi ta vizija veikia gebėjimą save motyvuoti iš naujo ir iš naujo. Geriau negyvenk nei dienos be savo gyvenimo vizijos. Tegu laike ji keičiasi, tai normalu, bet įkvepiančios vizijos turėjimas yra vienas pagrindinių motyvatorių veikti.

3: Sutelk dėmesį tik į savo tikslus, o ne į tai, kaip nerimauti. Nes ten, kur dažniausiai sutelktas mūsų dėmesys, to daugiausiai gyvenime ir patiriame.

4: Supaprastink savo gyvenimą. Sunku išlikti motyvuotam, kai esi sutrikęs.

5: Kiekvienoje aplinkoje galime ieškoti aukso arba purvo. Randame tai, ko ieškome. Į ką dažniausiai esi sutelkęs dėmesį?

6: Nuolat stebėk kokias veiklas, kokius veiksmus atliekant jauti įkvėpimą. Pasižymėk tuos dalykus ir daryk juos dažniau.

7: Fiksuok užbaigtas užduotis. Pasiimk knugutę ir dienos pabaigoje, lapo vidury užsirašyk: “Mano užbaigti darbai šiandien”. Gali netgi susirašyti ilgesnio etapo užbaigtas užduotis. Užbaigtų užduočių matymas, padeda jausti motyvaciją ir įkvėpimą daryti kitas užduotis.

8: Džiaugsmingai priimk tai kas netikėta, nes netikėti dalykai ugdo kūrybiškumą.

9: Jei ką nors labai sunku pradėti daryti, tiesiog imkis tą darbą atlikti labai lėtai, palengva. Nesvarbu kaip greitai jį atliksi, svarbiausia pradėti. Tai kaip dinamitas – užsidega po truputį, o po to sprogsta eigoje, vien dėl to, kad buvo uždegtas.

10: Išmok vaidinti. Motyvuoti save gali mąstydamas ir vaidindamas kaip motyvuotas žmogus. Lygiai taip pat kaip gali prislėgti save mąstydamas ir vaidindamas kaip prislėgtas žmogus. Nereikia autentiškų aplinkybių, kad būti tuo, kuo nori būti. Reikia tik repeticijų.

11: Nepastovios nuotaikos svyravimai tarp nuobodulio ir susijaudinimo atsiranda tada, kai leidžiam sau būti trikdomi masinės informacijos iš išorės. Atsijunk nuo visko nors trumpam. Pabūk vienas su savimi.

12: Paversk užduotis maloniomis sau. Rask būdą kaip sukurti tą malonumą. Galbūt tą pasiekti padėti gali maloni muzika fone, neįpareigojanti aplinka (parkas, šauni kavinė), skanios arbatos puodelis, eterinių aliejų kvapas, mažas apdovanojimas, bet kas kas tau sukurtų malonų pojūtį atliekant tą užduotį.

13: Daugelis gyvena reaguodami į įsivaizduojamą kitų žmonių nuomonę. Galiausiai jie baigia projektuodami savo gyvenimą pagal tai, ką kiti žmonės apie juos gali pagalvoti. Ar nori tokio gyvenimo? Užduok sau klausimą, kokį Emersonas sau yra iškėlęs savo poezijos raštuose: “Kodėl mano savijauta turi priklausyti nuo kitų žmonių galvose esančių minčių?”. Gi tikrai, kodėl?

14: Išlaisvink save iš savo sielos narvo – sukurk sau aplinkybes iššūkiams. Juk tik iššūkiai skatina mus augti. Tik iššūkiai patikrina mūsų įgūdžius ir suteikia galimybę paaugti. Kiekvienas iššūkis su kuriuo susiduriame, tai galimybė kurti sumanesnį save.

15: Pasinaudok savo valia, nes tu ją turi. Pirmas žingsnis valios stiprinimo link yra džiaugtis faktu, kad tu ją turi. Tu turi valios lygiai tiek pat kiek turi rankos raumenų. Gal tai nebūtinai yra labai stiprūs raumenys, bet tu jų tikrai turi. Valios kaip ir raumenų lavinimas priklauso tik nuo mūsų pačių.

16: Nesvarbu ką darai šiuo metu, daryk tai su visišku atsidavimu. “Būk menininkas visame ką darai. Net jei esi gatvių šlavėjas, būk gatvių šlavėjas Mikelandželo”. – Martinas Liuteris Kingas.

Kas Tau labiausiai padeda jaustis motyvuotam?

Straipsnio tęsinys čia: http://www.vidinisresursas.lt/straipsniai/2016/6/28/savimotyvacija2

Prenumerata

Tik Vidinio Resurso VIP nariai gauna šviežiausią informaciją tiesiai į savo pašto dėžutę ir kitus vertingus įrankius augimui. + Užsiregistravus iš karto gausi DOVANĄ – įpročių lavinimui subalansuotą savistabos įrankį. Prisijunk!

Pasidalink savo mintimis komentaruose

Būtina laikytis etikos taisyklių, nedėti reklaminių nuorodų ir gerbti visus skaitytojus. Ačiū.

Daugiau straipsnių