Trūksta motyvacijos? Štai 30 paprastų savimotyvacijos būdų, kurie padės ją sugrąžinti [2 dalis]

Photo by Faye Cornish
Large

Šioje dalyje tęsiu idėjų sąrašą kaip pabudinti ir išlaikyti savo motyvaciją. Pirmą dalį galite paskaityti čia: http://www.vidinisresursas.lt/straipsniai/2016/6/22/savimotyvacija

17: Kaip galime išlikti motyvuoti, jei nuolat nukrypstame nuo kurso? Reikėtų dažniau pasakyti “ne” iš kelio vedančioms pagundoms. Amerikiečių filosofas R.W. Emersonas pasakodavo apie kadaise gyvenusius Sandvišo salos karius, tikėjusius, jog, užmušus priešo gentainį, mirusio priešo drąsa pereina į gyvo kario kūną. Emersonas sakė, kad tas pats nutinka, kai mes pagundai pasakome “ne”, tos mirusios pagundos galia pereina į mus. Tai sustiprina valią. Taigi, kam šiandien vertėtų pasakyti “ne”?

18: Sunku išlikti motyvuotam, kai aplink mus plaukia srautai neigiamos informacijos – žiniasklaida sugeba net menkiausią naujieną nusplavinti tamsiausiomis spalvomis, atsidarius naujienų portalą, ar įsijungus žinias matome dominuojančias nelaimių naujienas. Išmok save nuteikti taip, kad ta informacija tavęs neveiktų. Užduok sau klausimą, kaip gali tai ką išgirdai pakeisti? Jaudinantis dėl to? Tikrai ne. Užuot nerimavęs dėl nusikalstamumo, apatijos ar kitų negandų ką pasaulyje norėtum pakeisti, verčiau įsidėmėk motyvuojančius M. Gandi žodžius “Tu pats privalai būti tas pokytis, kurį trošti išvysti”.

19: Vienas iš dažnesnių motyvacijos slopintojų yra neigiami atsakymai. Jie neišvengiami. Tačiau išvengiama yra tavo neigiama reakcija į juos. Pakeisk savo požiūrį į neigiamus atsakymus. Kiekvienas “ne” siūlo arba kapituliuoti arba pasimokyti ir eiti toliau. Sunkumai taps arba barjeru arba laipteliu aukštyn. Tavo teisė rinktis.

20: Jei kada pasijusi nemotyvuotas kažko imtis, susirask sau baimę keliantį dalyką šioje situacijoje, imkis jos ir stebėk kas nutiks. “Baimė ir skausmas turėtų būti laikomi ženklais, kad akis reikia neužmerkti, bet atverti plačiau” – Natanielis Brandenas, psichoterapeutas ir rašytojas.

21: Psichologas ir filosofas Williamas Jamesas patarė per dieną atlikti bent du dalykus, kurių nenorime – dėl pačios nenorėjimo priežasties – vien tam, kad išlaikytume valią gyvastingą. Pasak jo, taip elgdamiesi išsiugdome žinojimą apie savo valią. Porą savaičių buvau įsivedusi tokią metriką, atlikti bent du dalykus, kurių pritingiu ar prisibijau. Su kiekvienu atliktu iššūkiu, norėdavosi imtis vis didesnių dalykų. Tai tapo visai smagiu žaidimu, kol galiausiai išsiiugdė įprotis žaismingai įveikti neaiškaus pobūdžio “tinginius” ir baimes.

22: Dažnai save pristabdome, nes bijome užduoti klausimus. Smalsumas dovanoja pažinimo džiaugsmą ir augina. Jis palaiko mūsų motyvaciją gyvą. Nuolat užduok klausimus.

23: Džiaukis kiekvienu mažu žingsneliu, daryk klaidas, mokykis, kurk, auk, mėgaukis procesu. “Nėra kelio į laimę. Laimė yra kelias.” – W. Dyer, amerikiečių filosofas ir rašytojas.

24: Žinojimas, ką nori pasiekti ir matomas vaizdas kaip tai padaryti – esminiai dalykai, lemiantys sėkmę ir motyvaciją. Skirk laiko išsigryninti savo vertybes ir susikurti norimą viziją.

25: Motyvaciją labai greitai išeikvoja nereikalingas blaškymasis. Vienu metu koncentruokis į vieną atliekamą darbą. Sutelk viską energiją ir jėgas į vieną akimirką. To galima išmokti. Koncentraciją reikia nuolant lavinti ir tobulinti.

26: Mums neišvengiamai reikia poilsio. Kartais motyvacijos nebejaučiame, nes paprasčiausiai esame pervagę. Kada paskutinį kartą ilsėjaisi? Pasidaryk dykinėjimo dieną ir leisk sau tiesiog būti ir nieko suplanuoto neveikti, o daryti tik tai kas gimsta spontaniškai.

27: Žinojimas augina sparnus, tačiau galvojimas, kad jau žinai daug, augina puikybę ir stabdo asmeninį augimą. Stenkis nusiimti susikurtą nuostatą, kad tu jau daug žinai ar turi žinoti. Verčiau pakeisk ją kita nuostata, jog tu mokaisi, tu nieko nežinai, tiesiog mokaisi ir esi atviras informacijai. Šios nuostatos pakeitimas labai išlaisvina.

28: Nuolat matyk ir vertink dalykus, kuriuos turi jau dabar, šią akimirką. Džiaukis tuo kas yra.

29: Visada gali atrasti kažką naujo, kai sustoji daryti kažką seno. Kai pastebi savyje kažkokią pasikartojančią būseną ir seką, padaryk kažką ko nedarei iki tol – pertrauk seką. Padaryk pritūpimus, garsiai sušuk kokią nesamonę. Nustebtum, kaip dažnai automatiškai mus įtraukia senos programos. Svarbiausia pastebėti jas ir imtis veiksmo. “Tarp impulso ir reakcijos yra erdvė. Toje erdvėje slypi tavo galia pasirinkti reakciją, tavo reakcijoje slypi tavo laisvė ir tavo augimas” – Viktor E. Frankl.

30: Motyvacija ir energija veikti auga dešimteriopai, kai matome, kad savo veiksmais padedame ne tik sau, bet ir kitiems. Nuolat klausk savęs “Ką šiandien galiu padaryti tokio, kad mano šeima, mano draugai ir aplinkui esantys žmonės taptų bent truputį laimingesni?”. Dienos pabaigoje klausk savęs: “Kokie mano veiksmai šiandien padėjo nusišypsoti kitam žmogui? Ką gero šiandien padariau dėl kitų?”

Motyvacija yra tarsi augalas. Norint, kad jis augtų mūsų aplinkoje, reikia jį nuolat laistyti ir prižiūrėti. O sąmoningumą skatinančios priemonės yra geriausia jo priežiūros sistema. Neleiskime, kad mūsų motyvacija nuvystų kaip tas užmirštas palaistyti augalas. Geriau prisnūdusią motyvaciją priimkime kaip ženklą sąmoningumui ugdyti.

Prenumerata

Tik Vidinio Resurso VIP nariai gauna šviežiausią informaciją tiesiai į savo pašto dėžutę ir kitus vertingus įrankius augimui. + Užsiregistravus iš karto gausi DOVANĄ – įpročių lavinimui subalansuotą savistabos įrankį. Prisijunk!

Pasidalink savo mintimis komentaruose

Būtina laikytis etikos taisyklių, nedėti reklaminių nuorodų ir gerbti visus skaitytojus. Ačiū.

Daugiau straipsnių